torsdag 6. mars 2014

Hverdag

OL er over for lengst. Ryktene om norsk medaljestorm, nederlandske trippelseire, smørekriser og smøretreff har nådd oss her på de solfylte middelhavskanter. Ja, strengt tatt er det ikke bare ryktene som har nådd oss. Vi har vel overvåket det hele gjennom mer eller mindre fungerende nettsendinger (Takk til NRK Radio for trofast følge hver gang Tv2 sumo valge å koble ut mitt i innspurten!). Nærmest samtlige rom i huset ble tatt i bruk for å finne den beste dekningen da våre landsmenn kjempet som mest. Sjelden har vi vel følt oss så norske i det store utland. 


TV2 sumo hadde stått opp på galt bein, så vi måtte nærmest sitte på ruteren i håp om å få inn signaler. Men den gang ei. Takk NRK Radio nok en gang! 




Hverdagen har innhentet oss, og flere timer brukes til studier enn til sightseeing. Dan-Richard er godt i gang på skolen, og tilbringer dagene med forelesere som "dansken", "McKinsey", "Pla", damen", og "han som kommer altfor sent". Sistnevnte presterer å komme 20 min for sent til en forelesning kl.18.00, bruker ytterligere 5-10 min på å ferdigstille PowerPointen og klargjøre nødvendig IKT, scroller gjennom lange BNP-lister bare av ren nysgjerrighet og ikke annen nytte, sier noen veivalgene ord i ca 15-20 min, og avslutter forelesningen 5 min før oppsatt tid... Kulturforskjeller!

Ikke bare hardt å være student! Men det bør nevnes at dette var en fredag kveld...



Lisbeth legger stadig nye sider til på listen over "lest pensum", og veksler mellom omgivelser som kafeen bibliotekshagen i sentrum, spisebordet i stuen og biblioteket på universitetet. 

Det siste er desidert mest effektivt! Som en hyppig avkobling er søknadsskriving og jobbjakt for høsten 2014. Så om noen rektorer skulle lese dette: søknaden er skrevet og jeg er superklar til å gjøre din skole bedre til høsten! Just call!! (Eller mail, da, siden du nok ikke har mitt spanske nummer!)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar